דקים

איך לבחור דקים מעץ

החלל החיצוני של ביתכם הוא חלק בלתי נפרד ממנו, ולכן השקעה בו יכולה להפוך את חייכם לנוחים יותר. הישיבה בחוץ באזור מעוצב ונעים למראה יכולה להיות מפנקת, וכאן אפשר לראות שרבים בוחרים להניח דקים מעץ במרפסות ובגינה. בניית דקים מעץ תתבצע על ידי חברה המתמחה בתחום, ולאחר תכנון מוקדם אשר כולל את תכניות העיצוב במקום, את בחירת העץ הנכון לכם ואת גישת העבודה. בהתאם לסוג השטח שלכם ולגודלו תוכל החברה להחליט אילו פעולות הכנה עליה לבצע, ולהעריך כמה זמן ייקח להשלים את העבודה. דקים מעץ יכולים להיבנות מעצים שונים, כאשר שני עצים פופולאריים במיוחד הם אורן ואיפאה.

דקים מעץ אורן

עץ האורן הוא פופולארי מאד בשימוש בישראל, ומשמש לצרכים שונים, כשאחד מהם הוא הדק. האורן הוא עץ שנחשב לרך יחסית, הוא נותן מראה טבעי שכולל בין היתר גם את ה"צלקות" שלו (עיניים), ומחירו זול בהשוואה לעצים אחרים. דקים מעץ אורן מביאים איתם יתרונות שונים שהופכים אותם לנפוצים כל כך.

דקים מעץ אורן הם זולים לבנייה באופן יחסי בהשוואה לשימוש בעצים אחרים, הם נוחים לעבודה ומעניקים אווירה טבעית וחמה באזור. כאן חשוב לדעת כי דקים מעץ אורן מחייבים עבודות תחזוקה הכוללות צביעה  אחת לשנה, וזאת כדי למנוע את נזקי מזג האוויר ולהרחיק מזיקים. דקים מעץ אורן יכולים להתאים למרפסות ולגינות וישתלבו גם כמשטח סובב לג'קוזי או לבריכה, וזאת בטיפול נכון.

דקים מעץ איפאה

עץ האיפאה הוא עץ טרופי שאינו גדל בישראל אלא בדרום אמריקה ובמרכזה, ומיובא לצורך שימושים שונים. דקים מעץ איפאה מאופיינים בחוזק רב וביכולת עמידות לטווח ארוך. שלא כמו האורן, עץ זה יעניק משטח במראה חלק ובצבע עמוק וחם.

דקים מעץ איפאה נחשבים לאיכותיים במיוחד, הם מתאימים לכל משטח חוץ שאפשר לחשוב עליו, כולל משטחים המיועדים לאזורים ציבוריים שעוברים בהם אנשים רבים. העץ עצמו אינו מושפע כמעט ממזג האוויר והוא יכול לעמוד בגבורה גם מול טמפרטורות קיצוניות של חום וקור בלי לעבור שינויים.
תחזוקת דקים מעץ איפאה קלה באופן יחסי, וזאת בשל הצפיפות של העץ שמונעת ממזיקים לחדור אליו, וכך גם מונעת מהגשם לחדור. גם כאשר מבצעים עבודת תחזוקה, היא תהיה בעיקר קוסמטית מכיוון שהאיפאה נוטה לאבד את צבעו אך חוזקו ועמידותו נמשכים לשנים ארוכות. לצד כל היתרונות, כדאי לדעת כי דקים מעץ איפאה הם כבדים יחסית ודורשים כלי עבודה מתאימים.

צרו את הדק המתאים לכם

כדי ליצור את הדק המתאים לכם ביותר, כדאי שתתחילו ממציאת החברה הנכונה לכם. החברה צריכה להיות בעלת ניסיון רב בתחום, להסביר לכם את היתרונות ואת החסרונות של כל בחירה וכדאי שהיא תוכל לבצע הדמיה מקדימה (רצוי שתבצע הדמיה ממוחשבת), כך שתוכלו לדעת בדיוק מול מה אתם עומדים וכיצד ייראה חלל החוץ שלכם בסיום העבודה.

לקבלת הצעת מחיר על דק איכותי צרו קשר עם אל גליל עבודות בעץ באתר www.elgalil.co.il